Správna veľkosť akvária

14.07.2013 15:53

Je mylné domnievať sa, že na malom sa naučím a potom prejdem na vačšie. Mnoho ľudí u toho malého zostane jak sa hovorí na furt. Dôvod? Jednoduchý. Nechce sa im. Dnešný svet je vplyvom amerického štýlu života presýtený televíziou,chipsami,colou a inými nezdravými zvykmi. Čo tak zvyknúť si na nový zdravší smer života. Sám som sa dávnejšie rozhodol skoncovať s mojou lenivosťou s akou som niekedy dokázal zjesť za deň aj 5 či 6 balíkov chipsov, schudol, začal športovať a ušetrené peniaze investovať do akvaristiky. Akvárium som mal už predtým, no mojou lenivosťou bolo, že som ho nečistil pravidelne, kontroloval ho len sporadicky a namiesto toho sedel u počítača. Čím vačšie akvárium si totiž zaobstaráte tým menej často ho budete musieť čistiť (tým nemyslím kúpte si 200l akva a čistite ho raz za rok ok?) Je ťažšie udržať v malom akváriu biologickú rovnováhu? Mám byť úprimný? Je... Vychádzam z vlastnej skúsenosti. Pokiaľ totiž spravíte nejakú chybu(príliš veľa jedla,prerybnenie,..) vo vačšom akváriu je to oveľa menej citeľné než v tom malom. Takisto si predstavte sami seba v pomere veľkosti, že by vás niekto mal trápiť v malej guli. Alebo pomer na vašu veľkosť. Strávte celý život v miestnosti 3x3. Veď by ste sa zbláznili. Takisto aj ryby. Hlúposťou je domnievať sa tiež, že ryby rýchlo zabúdajú. U mňa len čo vidia, že zažnem svetlo, už vyplávajú k hladine. Akonáhle vopchám ruku do krabičky s krmivom už ďobkajú do hladiny a čakajú, že kedy im ho tam už vložím. Nazýva sa to aj Pavlov reflex.Sú naučené takisto príjmať potravu aj z ruky. Je to veľmi zlaté.

 

Spať k výberu veľkosti vášho akvária. Najvhodnejšie je začať na objeme nejakých 50-100litrov. Nemusíte mať príliš vysoké akvárium, bude sa vám totiž zdať, že je príliš malé. Veľkosť akvária závisí samozrejme aj od toho aké ryby chcete chovať a od nosnosti vášho stola.